BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 31, 2011

KB MALL MOVIE - BOX OFFICE!

video

masya,allah...bdk2 sekarang!!!

Wednesday, March 30, 2011

Hatiku Menangis....

Kali ini hatiku menangis, tiada sape yang tahu..
Ketika hatiku menangis, tiada nada yang tahu...
Hatiku menangis dalam kesunyian,dan kehampaan dari hatiku yang terdalam....

Diwaktu itu...
Aku sendirian didalam kegelapan, memejamkan mata, dan berusaha berfikir
bahwa semuanya akan baik-baik saja, walau aku tahu semua ini tidak akan boleh mengubah apa2...

Ya allah, kuatkan diri ku.....

TILIK ORANG/ BACA ORANG!!!!!

Tilik org/baca orang hukumnya haram, khurafat di larang di tegah sama sekali dalam islam.....kita menilik orang x lain x bukan tuk mencari kelmahan dan kekurangan ssorang...btl x...???apa pun alasan 1001 alasan itu realitinya...kita sedap menilik orang sedangkan kita tak tahu apa perasaan orang dan famly yang kita tilik tue...macam mana seksok orang lain plak tilik kita...tepuk dada tanyalah perasaan...sekadar berbicara, tiada kena mengena ngan yang hidup mahu pun yang elah meninggal dunia....

UJIAN PENILAIN KKQ TINGKATAN 1

Alhamdulillah, syukur ke hadrat ALLAH SWT ujian penilaian KKQ Ting 1 & 3 2011 telah berjalan seprti mana yang di rancang. Result bdk2 pun alhamdulillah....

Contoh soalan ujian penilaian KKQ Ting 1

Contoh soalan ujian penilaian KKQ Ting 3

Tuesday, March 29, 2011

Rancangan Tahunan Pendidikan Islam

Rancangan Tahunan Pendidikan Islam Tingkatan 1

Rancangan Tahunan Pendidikan Islam Tingkatan 2


Rancangan Tahunan Pendidikan Islam Tingkatan 3


Rancangan Tahunan Pendidikan Islam Tingkatan 4

Rancangan Tahunan Pendidikan Islam Tingkatan 5

tolong share bahan P&P anda ke blog ini. Email dan attach kan ke: adam_arsyad@yahoo.com

Friday, March 25, 2011

Yang Lalu Biar Berlalu........

salam alaik...

Yang Lalu Biar Berlalu, la tahzan....

Janganlah kita hidup dalam mimpi buruk masa lalu kita sendiri, atau di bawah payung gelap masa silam kita sendiri.Selamatkan diri kita dari bayangan masa lalu! Apakah kita ingin mengembalikan air sungai mengalir ke hulu , matahari ke tempatnya terbit , seorok bayi ke perut ibunya, air susu ke payudara sang ibu, dan air mata ke dalam kelopak mata ?

Ingatlah , keterikatan kita dengan masa lalu, keresahan kita atas apa yng telah terjadi pada masa lalu, adalah kondisi yang sangat naif, memprihatinkan dan menakutkan. Membaca kembali lembaran pahit masa lalu, hanya akan memupuskan masa depan, mengendurkan semangat dan menyia-nyiakan waktu yang sangat berharga Adalah bencana besar, manakala kita rela mengabaikan masa depan dan justru hanya disibukkan dengan memikirkan masa lalu.

Itu sama halnya dengan mengabaikan istana-istana yang indah dengan sibuk meratapi puing-puing yang telah lapuk. Padahal betapapun seluruh manusia dan jin bersatu untuk mengembalikan semua hal yang telah berlalu,niscaya mereka tidak akan mampu.

Sebab yang demikian itu sudah mustahil pada asalnya. Orang yang berpikiran jernih tidak akan pernah melihat sedikitpun ke belakang. Pasalnya , angin akan selalu berhembus ke depan, air akan mengalir ke depan, setiap kafilah akan bergerak ke depan, dan segala sesuatu bergerak maju ke depan. Maka dari itu , janganlah melawan sunnah kehidupan.......

Sunday, March 20, 2011

Rahsia/petua wangi diri.......

Salam semua...

Rasulullah bersabda yang bermaksud:
“Sesungguhnya dalam jasad itu ada segumpal daging. Apabila ia baik, baiklah seluruh jasad. Tetapi, apabila ia rosak, maka rosaklah seluruh jasadnya. Ketahuilah itu ialah hati.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Nampak dak, petuanya mudah saja cuma nak buat tu yang payah. Nak cerita kacang tapi nak amalkan dia tak senang... haha... Tapi ketahuilah... ini lah wangian yang sebaik baik wangi, apabila wangi saja HATI maka seluruh anggota badan kita akan turut wangi sekali...

Mai lah sama sama kita perbetoi diri dengan menyuci hati dan secara tak langsungnya jugak wangi lah diri...

Wassalam...